2015-09-10

Biuro Administracyjne (BA)

Dyrektor: Alan Steinbarth

tel.: (22) 34-74-157, fax: (22) 622-37-04

email: Sekretariat.BA@men.gov.pl

Do zakresu działania Biura Administracyjnego (BA) należą zagadnienia i sprawy dotyczące:

  1. prawnych tytułów własności i administrowania nieruchomościami będącymi w trwałym zarządzie Ministerstwa, planowania i nadzoru nad racjonalnym wykorzystywaniem powierzchni biurowej;
  2. czynności związanych z utrzymywaniem nieruchomości w stanie przydatności, w szczególności wykonywania przeglądów oraz kontroli stanu technicznego budynków i ich wyposażenia, modernizacji i remontów, usuwania przyczyn awarii i ich skutków, wykonywania konserwacji i napraw, prowadzenia książki obiektu budowlanego i dokumentacji technicznej;
  3. dokonywania zakupów, realizowania robót budowlanych, inwestycji, remontów w odniesieniu do administrowanego mienia oraz ich planowania;
  4. dokonywania zakupów, dostaw i usług związanych z realizacją bieżących potrzeb Ministerstwa, w tym w szczególności zapewniania dostaw mediów, usług komunalnych oraz rozliczania kosztów eksploatacyjnych administrowanych budynków;
  5. prowadzenia gospodarki zaopatrzeniowo-materiałowej, ewidencji środków trwałych i przedmiotów niskocennych, zagospodarowywania zbędnych składników majątkowych;
  6. przygotowywania stanowisk pracy w Ministerstwie, wyposażenia w  meble, materiały i sprzęt biurowy;
  7. obsługi administracyjnej i technicznej, w szczególności w zakresie telekomunikacji, transportu, eksploatacji wyposażenia i  specjalistycznych usług w zakresie poligrafii;
  8. obsługi informatycznej Ministerstwa;
  9. prowadzenia archiwum zakładowego Ministerstwa, w tym współdziałanie z departamentami w zakresie stosowania jednolitego rzeczowego wykazu akt, oraz sprawowania nadzoru w zakresie stosowania instrukcji kancelaryjnej;
  10. zaopatrywania i wykorzystywania przez departamenty i pracowników Ministerstwa pieczęci i stempli służbowych;
  11. obsługi narad, konferencji i szkoleń realizowanych na potrzeby Ministerstwa;
  12. technicznego i organizacyjnego przygotowywania okresowych inwentaryzacji majątku Ministerstwa;
  13. zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, w tym nadzoru nad przestrzeganiem przepisów w  tym zakresie oraz szkolenia pracowników;
  14. nadzoru nad Centrum Informatycznym Edukacji;
  15. przygotowania i wyposażenia obiektów przeznaczonych na rozmieszczenie stanowiska kierowania Ministra;
  16. wykonywania uprawnień wynikających z praw majątkowych Skarbu Państwa do nieruchomości zagranicznych w zakresie określonym pełnomocnictwem Ministra Skarbu Państwa;
  17. zapewnienia ochrony fizycznej budynku Ministerstwa.
  • Wytworzył: Agata Grzymek
  • Data wytworzenia: 2015-09-10 10:24:11
  • Wprowadził: Piotr Potrebka
  • Data opublikowania: 2015-09-10 10:24:11
  • Ostatni edytor: Piotr Potrebka
  • Data ostatniej modyfikacji: 2016-09-08 15:53:56
Idź do góry