Szanowni Państwo,
przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:
- Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257) – Dział VIII Skargi i wnioski oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46);
- zarządzenia nr 36 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 września 2015 r. w sprawie organizacji przyjmowania oraz rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków i petycji w Ministerstwie Edukacji Narodowej.
Skargi i wnioski można składać pisemnie:
- pocztą tradycyjną na adres:
Ministerstwo Edukacji Narodowej, al. J. Ch. Szucha 25, 00-918 Warszawa
bądź bezpośrednio w Kancelarii Ministerstwa – wejście główne (w godz. 8.15 – 16.15 od poniedziałku do piątku)
- pocztą elektroniczną na adres: informacja@men.gov.pl
- poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Ministerstwa Edukacji Narodowej (adres elektronicznej skrzynki podawczej MEN na ePUAP: /gn9u55ai9v/SkrytkaESP lub /gn9u55ai9v/skrytka)
- faksem pod nr +48 22 34 74 261
Skargi i wnioski można składać także ustnie do protokołu, sporządzanego w czasie spotkania z pracownikami Ministerstwa.
UWAGA:
Formułując skargę lub wniosek trzeba uwzględniać odpowiednio treść przepisu art. 227 i art. 241 Kpa:
Kodeks postępowania administracyjnego
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawiane są bez rozpoznania. Należy pamiętać, że skargi i wnioski zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać wskazane dane, tj. imię, nazwisko i adres pocztowy wnoszącego skargę lub wniosek (tj. ulicę, numer domu i mieszkania, kod pocztowy i miejscowość).
Skargi, których rozpatrzenie nie należy do kompetencji Ministerstwa Edukacji Narodowej podlegają przekazaniu do właściwych organów.
Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków odbywają się w siedzibie Ministerstwa przy al. J. Ch. Szucha 25:
- w poniedziałki w godz. 8.15-18.00
- w pozostałe dni tygodnia w godz. 8.15-16.15
Członkowie kierownictwa Ministerstwa, w zakresie powierzonych im zadań przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków po uprzednim ustaleniu terminu przyjęcia w sekretariacie członka kierownictwa.
Pisma niebędące skargami, wnioskami czy petycjami oraz niezałatwiane w trybie przepisów szczególnych podlegają rejestracji. Można je składać pisemnie w sposób określony dla skarg i wniosków. W celu zarejestrowania pisma jako nieanonimowego niezbędne jest podanie imienia i nazwiska wnoszącego.
Klauzula Informacyjna
- Administratorem danych osobowych przekazanych do Ministerstwa Edukacji Narodowej jest Minister Edukacji Narodowej, al. J. Ch. Szucha 25, 00-918 Warszawa.
- Dane osobowe przetwarzane są w celu prowadzenia postępowań w sprawie skarg i wniosków, rozpatrywania petycji i udzielania odpowiedzi na inne sygnały obywatelskie, a także w celu archiwizacji zgromadzonej dokumentacji.
- Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji ww. czynności przetwarzania, wynika z ustawy Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy o petycjach. Podanie danych osobowych w celu rozpatrzenia innego sygnału obywatelskiego jest dobrowolne. Po zakończeniu spraw dane osobowe przetwarzane są na podstawie i w celach określonych ustawą o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.